Handelsbetingelser
Steensgaard Ost & Delikatesser
Steensgaard 75642 Millinge
CVR-nr: 42 54 50 90
Benævnes herefter som butikken.
Handel hos butikken sker i overensstemmelse med de regler, der gælder på området.
Denne side blev sidst opdateret : 4.11.2021
Bestilling
Når du bestiller varer i vores webshop, skal du oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Du modtager altid en ordrebekræftelse pr. e-mail af bestillingen.
Et eventuelt leveringsgebyr vil fremgå af ordreoversigten på hjemmesiden og af ordrebekræftelsen, der modtages pr. mail.
Der er ikke indgået en bindende købsaftale med butikken, før du har modtaget en ordrebekræftelse fra os. Vi opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.
Pengene hæves, når varen afhentes/leveres.
Mulige afhentnings- og leveringstider vil fremgå af bestillingsprocessen på webshoppen. Såfremt det i webshoppen ikke er muligt at bestille til den ønskede dato/tid, kan butikken kontaktes for en eventuel individuel aftale.
Priser
Vi tager forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke.
Alle priser er inkl. 25 % moms og i danske kroner, hvor intet andet nævnes. Der tages forbehold for: valutaændringer, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer og trykfejl.
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.
Udsolgte varer
I tilfælde af at et produkt er udsolgt eller udgået, vil beløbet for det pågældende produkt blive fratrukket den endelige faktura. Om en vare er udsolgt, vil typisk fremgå af hjemmesiden.
Betaling
Vi modtager betaling med Dankort, Visa/Dankort, eDankort, Visa Electron. MasterCard, JCB og Maestro Dankort. Vores internetbutik fungerer i samarbejde med NETS som varetager vores onlinebetalinger.
Når du handler hos os som privat forbruger, betaler du ingen gebyrer for at bruge dit betalingskort.
Vi anvender den højeste sikkerhed inden for betalingsløsninger ved brug af SSL (Secure Socket Layer) kryptering. Så længe du browser (kigger) på siden, er der ingen kryptering, men når du indtaster dine betalingsoplysninger (navn, adresse, kreditkortnummer. m.m.), går du ind i et sikret område.
Betalingen vil først blive trukket fra din konto, når varen afhentes/leveres. Alle beløb er Danske kroner og inkl. moms.
Levering
Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos vores grossister og leverandører.
Leveringssted og leveringstidspunkt for levering af varer fremgår/aftales i forbindelse med at bestilling afgives.
Et eventuelt leveringsgebyr vil fremgå af ordreoversigten på hjemmesiden og af ordrebekræftelsen, der modtages pr. mail.
Vi kan levere oste til hele Danmark, bortset fra øer, der ikke er brofaste. Vores chauffører leverer senest fredag kl. 18:00 på din adresse, dvs. ved nærmeste hoveddør. Bor du i en aflåst etageejendom og ønsker levering bedes du kontakte middelfart@klingenbergost.dk inden du afgiver bestilling.
Afbestillinger
Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved at fremsende en e-mail med emnet "Afbestilling” til butikkens e-mail. Her skal bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Har du modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail, kan denne returneres til butikken med teksten "Afbestilling" indsat i emnetekst.
Har du bestilt levering til din adresse skal du afbestille senest onsdag før din levering på den efterfølgende fredag.
Ved afbestilling af fødevarer betales pengene som udgangspunkt ikke retur.
Fortrydelsesret
Fordærlige fødevarer herunder oste er som hovedregel ikke omfattet af fortrydelsesret. Hvis du fortryder din bestilling skal du meddele os dette senest 2 dage før leveringsdagen, hvor vi ellers vil gøre dine varer klar til levering. Hvis du fortryder din bestilling bedes du skrive til kundeservice@klingenbergost.dk, der også vil sørge for refundering af beløb, der måtte være blevet trukket på dit kort.
Reklamation
Købelovens regler om mangler finder anvendelse.
I henhold til købelovens regler har du som forbruger 24 mdr. reklamationsret. Varer med begrænset levetid (eksempelvis madvarer) er ikke omfattet af de 24 mdr. reklamationsret, men begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare.
Hvis du opdager en fejl eller mangel på dit produkt, skal du snarest muligt og indenfor rimelig tid kontakte butikken. I modsat fald taber du retten til at påberåbe dig manglen. Ved reklamation over fødevarer og drikkevarer beder vi dig give os besked hurtigst muligt efter du har opdaget manglen. Mangler vil blive udbedret ved ombytning eller returnering af købesummen.
Der kan være tilfælde hvor vi vil bede dig returnere den defekte vare, så vi kan undersøge den og/eller returnere den til vores leverandør. Du bedes derfor undlade at kassere defek-te varer eller varer af dårlig kvalitet inkl. emballagen, indtil du har været i dialog med os.
Klagemuligheder
Ønsker du at reklamere over en vare købt hos os kan du henvende dig til butikken.
Da vi naturligvis ønsker, at du som kunde modtager vores bedste service, behandler vi din reklamation hurtigst muligt.
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan også indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Dette kan gøres via dette link: https://kpo.naevneneshus.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse butikkens E-mail adresse.
Er du i tvivl
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler vi, at du retter henvendelse til butikken.